Khamis, 9 Januari 2014

Al-Bayt Homestay Melaka

Assalamualaikum.

Cerita tahun lepas, tapi saya nak kongsikan juga! Mana tahu untuk rujukan ye tak?

Cuti hujung tahun lepas, saya sekeluarga bercuti ke Melaka. Saya bukan mahu cerita mengenai tempat yang saya kunjungi selama 3 hari 2 malam di sana, cuma mahu bercerita mengenai tempat penginapan kami sekeluarga yang boleh memuatkan 20 orang!

Al-Bayt Homestay - sangat-sangat disyorkan!

Kami menyewa homestay yang terletak di Ayer Keroh Melaka. Mengapa kami menyewa disini? Kerana ia kepunyaan keluarga anak murid saya! hehe...

Rumah Semi-D 2 tingkat yang terletak dihujung lot bagi saya, aaaamat berpuas hati. Rumah penginapan yang bercirikan Islamik ini sangat-sangat selesa untuk percutian keluarga atau percutian bersama kawan-kawan. 

Mempunyai 1 bilik tidur di tingkat bawah dan 3 bilik tidur di tingkat atas. Di setiap bilik disediakan juga pengahawa dingin, sehelai sejadah, arah kiblat dan juga surah Yaasin.

Diruangan dapur, disediakan peti ais, microwave, kettel dan dapur yang membolehkan anda memasak. Ohya! mereka juga menyediakn mesin basuh! Anda tak perlu bawa pakaian yang banyak macam bawa 1 almari, lebih-lebih lagi bagi anda yang mempunyai anak kecil. Kannnn...

Di bahagian ruangan keluarga di tingkat atas, disediakan juga 1 set sofa, seterika beserta papan seterika, televisyen dan pemain DVD.

Al-Bayt Homestay ini, berhampiran dengan

- Masjid Alami MITC
- Tempat membeli-belah : Mydin dan MITC Fashion City(yang berhampiran), Jusco dan Melaka Mall.
- Restaurant : Subaidah (24hr), Ayoob (24hr), Nasi Kandar (23 hr), Ikan Bakar Malim, Naiman,RFC, Dima 
- Tumpuan pelancong :  Zoo, Wonderland Water Theme Park, Planetarium, MITC Exhibition Hall, Buggy Ride di Botanical Garden dan Kota Melaka
- Learning Centre - UTeM, MMU
-Pusat rekreasi : Melaka International Bowling Centre (MIBC), Golf Courses (AKCC, Tiara GCC, Orna GCC), Tasik Rimba di Taman Tasik Utama.

Saya beri 4 bintang untuk Al-Bayt Homestay!

Anda juga boleh terus telefon pemilik Homestay, 013-6302 534 - Puan Habibah


Untuk maklumat lanjut, boleh klik --->>> Al-Bayt Homestay



Tiada ulasan: