Jumaat, 6 Disember 2013

Jihad Wanita

Assalamualaikum..

Alhamdulillah, dapat juga hari ini saya meng'update' blog saya ini setelah beberapa urusan penting saya selesai dan selamat saya hadapi.

Saya tertarik dengan satu status di Facebook saya, lalu saya kongsikan di wall FB saya. Kini saya juga mahu kongsikan di sini.


DONT LIKE STRETCH MARKS ON YOUR WIFE AFTER PREGNANCY??



Do you know what men are guilty of? They don't realize that the stretch marks on the belly of the woman, those are actually signs of contributing to the Ummah of Muhammad salallahu aleyhi wasallam. Wallahi, they are signs of jihad. They are signs of a huge sacrifice. May Allah subhanahu wata’aala grant us the ability to understand that those marks are actually the marks that might take the woman to Jannah. 
May Allah take them to Jannah In sha Allah!


Jadi, usah risau/gelisah jika garis-garis stretchmarks muncul pada perut anda. tetapi, BERBANGGALAH! kerana itu adalah tanda JIHAD seorang wanita, BESARNYA pengorbanan seorang ibu, Besarnya pengorbanan seorang isteri. Ia juga adalah SUMBANGAN anda meramaikan umat Nabi Muhammad SAW. Itulah juga tanda yang akan membawa kita ke syurga kelak.-InsyaAllah..

>>Petua yang pernah saya dengar, kalau gatal di perut, jangan garu guna kuku, usap-usap sahaja di perut atau, gunakan sikat jika terlalu gatal.

Sentiasa lembabkan kulit. Amalkan sapu minyak zaitun pada awal kehamilan hingga hujung kehamilan. Ataupun boleh cari minyak Bio Oil, Cocoa Butter ataupun, terjah sahaj farmasi berdekatan, dan terus bertanyakan ke ahli farmasi. "nak minyak untuk kurangkan kesan stretchmarks!" Tahulah mereka tu.

p/s: ramai juga sahabat-sahabat saya yang sedang mengandung dan bakal melairkan pada tahun 2014, jadi, usah gelisah ye, kalau suami terlampau komplen, suruh baca entri ni! hehe

1 ulasan:

Unknown berkata...

Water Hack Burns 2lb of Fat OVERNIGHT

Well over 160000 men and women are hacking their diet with a easy and secret "water hack" to lose 2lbs each and every night in their sleep.

It's proven and works every time.

This is how to do it yourself:

1) Hold a drinking glass and fill it up half glass

2) Then do this awesome HACK

and you'll become 2lbs thinner the next day!